Vanliga frågor och svar FAQ

Mina bilder laddas inte över till er

Har du fått ett mail där det står att dina bilder inte laddats över till oss? Eller har appen hängt sig mitt i överföringen?
Avsluta appen helt och hållet och starta den sedan igen. Då bör överföringen starta igen och processen kan fortsätta.
Hur man avslutar appar beror på vilken telefon man har.

Hur lång är leveranstiden?

Efter vi mottagit din order skickar vi den inom 4 arbetsdagar från oss. Under större helger och semestertider kan denna tid bli längre. I din app får du en uppdatering om när vi skickat din order och vilket kolli-ID den har.

Min bok laddas inte upp

Ingen fara. Inom 10-15 min får du ett mail om att vi saknar dina filer. Klicka på länken i mailet för att påbörja överföringen igen. Ibland kan det behövas några uppladdningsförsök. Orsaken kan vara olika, t.ex dålig uppkoppling eller att iCloud bilder inte laddats ner korrekt första gången. Under orderhistorik kan du se din status om vi mottagit dina filer. Viktigast är att du har en stabil Wi-Fi eller 4G uppkoppling.

Bildern håller inte tillräckligt hög kvalité. Bilder med låg upplösning

Appen varnar om bilder inte håller tillräckligt hög kvalité. Du kan välja att bekräfta och fortsätta med din beställning eller kontrollera bilderna och kanske byta ut dem. Om du bekräftar så kommer bilderna att tryckas i din bok. Notera att upplösningen mäts för vår största bok och resultatet kan bli ok i de mindre böckerna.

Betalning mot faktura

Har du inte fått din faktura på e-post? Logga in här för att se din faktura.
Här kan du även betala fakturan med kort eller välja att delbetala den.

Hur många sidor kan man ha i sin bok?

Du kan ha från 20 till 120 sidor i alla våra böcker

Vad är det för papper i böckerna?

Det är ett exklusivt fotopappret på 190 gram. Ytan kallas Lustre. Det är ett slätt papper med ett tydligt krisp och glansig finish som efterliknar utseendet och känslan av traditionellt fotopapper.
Det är syra-fritt och FSC godkänt.

Vilka storlekar finns det?

Våra böcker finns i storlekarna 20×20 och 27×27 cm. 20×20 finns med både hård och mjuk pärm.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Kolla i din skräppost. Du kan även se i din app under orderhistorik om vi mottagit din order.

Layouter och bildplaceringar

Appen har ett visst antal förvalda layouter den jobbar med, det finns egentligen 100-tals olika men beroende på bildorientering och antal bilder på sidan så begränsas dessa.
Panoramabilder placeras alltid över uppslag men även här kan du välja mellan olika layouter. Tänk på att inte placera viktig information i mitten av uppslaget.

Jag har glömt mitt lösenord

I din app under menyn kan du klicka på logga in och välja ”Glömt lösenord”. Följ sedan instruktionerna där.

Kan jag beställa flera olika böcker i samma order?

Tyvärr går inte det i dagsläget. För att kompensera detta har vi satt frakten till självkostnadspris, 29 kr per order i Sverige. Till resten av Europa 69 kr

Kan jag avbeställa min order?

Tyvärr går inte detta, din order går direkt in i produktion och hanteras i dess olika steg. Produktionspersonal jobbar både kvällar och helger.

Hur skickas mina böcker?

De flesta order skickas med PostNord Varubrev, större order skickas med DHL Servicepoint.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar till hela Norden och Europa.

Pris på böckerna?

20×20 cm Mjuk pärm 249:-
20×20 cm Hård pärm 299:-
20 sidor ingår. Extra sidor 5 kr st.

27x 27 cm Hård pärm 399:-
20 sidor ingår. Extra sidor 7 kr st.

Fast frakt 29 kr oavsett antal beställda.

Vart skriver jag in min rabattkod?

Rabattkoden skriver du in på kassasidan innan du fyller i dina betaluppgifter, glöm inte att klicka på ”Applicera” och notera att priset ändrar sig.

Hur funkar Tips en vän?

Tipsa en vän funkar på så vis att du skickar ett sms eller mail till din vän med en länk om att ladda ner Remoment appen. I denna länk finns det info om att det var du som tipsade om oss. När din vän sedan genomför ett köp så får du ett mail om att du även du fått 100 kr att handla för. Allt sker med automatik och du behöver inte göra något. 100 kr dras av automatisk hos din vän och när du väl sedan ska handla så dras även 100 kr av på din order. Skulle det av någon orsak ändå inte fungera så finner du ReferensID överst på kassasida. Detta ID:et är samma som du finner på ”Tipsa en vän” och du kan på så vis ange detta manuellt om det mot förmodan inte skulle fungera.

Vad finns det för betalningsalternativ?

Hos oss kan du betala med Kort, Faktura eller Swish.

När kommer det uppdateringar?

Ständigt! Vi lägger alltid till nya funktioner och putsar på befintliga för att förbättra din upplevelse.

Se till att du har den senaste versionen av Remoment-appen installerad så att du är uppdaterad om de senaste funktionerna. Observera att om du har automatiska uppdateringar inaktiverade för vår app kommer Remoment inte att uppdatera sig själv. Du måste installera uppdateringarna manuellt genom att gå till Play Store eller App Store.

Finns det någon begränsning på filstorlek?

Det finns ingen gräns. Foton med lägre upplösning kommer fortfarande att tryckas. Observera dock att dessa inte alltid blir så bra. Appen varnar för låg upplösning.

Hur kan jag beställa ett projekt igen?

Ditt projekt sparas alltid i appen om du inte tar bort det manuellt. Du kan beställa om en bok genom att gå till “Orderhistorik” och trycka på “Beställ igen” på önskat projekt.

Kan jag ändra eller avbryta en beställning som jag redan har bekräftat?

För att leverera dina beställningar så snart som möjligt skickas varje beställning automatiskt till produktionen när betalningen har bekräftats. Således är det för närvarande inte möjligt att avbryta eller ändra en order när den har bekräftats.

Mottagarens adress kan emellertid uppdateras efter bekräftelsen om detta meddelas samma dag som beställningen är lagd, kontakta oss på hello@remoment.se, så ändrar vi adressen manuellt.

Reklamation

Vi får be om ursäkt! Det bästa du kan göra är att kontakta oss. Remoments kundsupportteam hjälper dig med att hitta den bästa möjliga lösningen. Glöm inte att inkludera alla detaljer om problemet och bifoga gärna bilder om möjligt. Vid transportskada är det viktigt att vi får bilder på emballaget.

Redigerar ni bilderna innan tryck

För att se till att du får din beställning så snabbt som möjligt skickar vi dina foton till tryck så fort du lagt din beställning. Detta innebär att vi inte redigerar eller förbättrar dina foton (och tyvärr – vi kan inte göra det ens på begäran). Om du tycker att dina foton kräver en form av redigering som inte finns i appen, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig gärna med några förslag.

Kan jag hämta min beställning?

För att skicka beställningar på ett effektivt sätt och för att effektivisera produktionsprocessen har vi inte upphämtning av order som ”fraktval”. Om din beställning är brådskande, kontakta support så kan vi kolla status på den.

Kan jag använda flera rabattkoder samtidigt?

Rabattkoder är inte kombinerbara och är begränsas till en per beställning, så välj klokt! 😉

Vad ska jag göra om min rabattkod inte funkar?

Kontrollera att den fortfarande är giltig och att du har angett den korrekt (är det en O eller en 0?). Kontrollera att din kampanjkod inte har gått ut eftersom varje kod har ett utgångsdatum. Kontrollera också att du inte har skrivit in tomma utrymmen före och efter kampanjkoden och ha i åtanke att koderna är känsliga för små och stora bokstäver.

Om din kod fortfarande inte fungerar, kontakta oss.

Vart skriver jag in min rabattkod?

Din kampanjkod kan bara lösas in efter att du har skapat / designat ett projekt. Innan appen ber dig att betala kommer det att finnas ett inmatningsfält i din kundvagn som heter ”Rabattkod” där du kan ange din kampanjkod och få den inlöst.

Vad ska jag göra om jag har problem med appen?

Få inte panik! Kontrollera först om du har den senaste versionen av appen installerad. Bekräfta sedan att du har en stabil internetanslutning. Se till att appen har tillåtelse att komma åt ditt fotogalleri <– super viktigt!

Om problemet kvarstår, vänligen kontakta oss via mail med så många detaljer som möjligt angående problemet: bifoga en skärmavbild, stegen som vidtagits för att utlösa problemet, felmeddelandet (om något), bildkällan osv.

Alla detaljer är välkomna! Ju mer information vi vet, desto bättre kan vi hjälpa dig.

Observera att vi måste släppa en ny appversion för att fixa universella buggar. Var tålmodig med oss eftersom det kan ta några dagar att lösa.

Jag behöver ett kvitto, hur kan jag få det?

Bekräftelsemailet du fick efter din beställning är ett e-kvitto. För att minska avfallet (och undvika att avslöja priset för överraskande presentorder) inkluderar vi inte ett kvitto för någon av de levererade beställningarna.

Använder Remoment-appen mobildata?

Inte för det mesta i skapandeprocessen, bara när du är redo att beställa och fortsätta till kundvagnen behövs en internetanslutning. Vi rekommenderar dig att använda WiFi när du beställer och laddar upp dina projektfiler.

Kontakta oss

Hittar du inget svar på dina frågor kan du kontakta oss på hello@remoment.se